سوگواره لحظه های عاشورایی باید به سمت اصلاح نقاط ضعف هدایت شود
نوشته شده توسط : علی

 

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سوگواره لحظه های عاشورایی باید به سمت اصلاح نقاط ضعف هدایت شود.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبری چهارمین سوگواره لحظه های عاشورایی حسین مسگرانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد:متاسفانه در حوزه نهادینه ساختن فرهنگ عاشورایی در قالب هنر کمتر کار شده است و برای برطرف ساختن این خلا نیازمند تشکیل اتاق های فکر و برگزاری دور های آموزشی با بهره گیری از هنرمندان بومی استان هستیم.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فرهنگ و هنر عاشورایی درحوزه فیلم و فیلمنامه مشهود است.

وی به نقش طلاب و مبلغان هنرمند در این عرصه اشاره کرد و افزود: برای پیشرفت و ارتقای سطح هنر عاشورایی طلاب می توانند نقش مشورتی ، فکری، ایده پرداز و راهبردی برای جوانان و هنرمندان فیلم ساز داشته باشند.

مسگرانی در ادامه به برگزاری سوگواره لحظه های عاشورایی اشاره کرد و افزود: سوگواره لحظه های عاشورایی دارای رویکرد مناسبی است اما انتظار این است که این سوگواره به سمت ارتقای سطح کیفی پیش رود.

وی در همین زمینه با اشاره به اینکه سوگواره لحظه های عاشورایی باید به سمت اصلاح نقاط ضعف هدایت شود، بیان داشت: متاسفانه سوگواره لحظه های عاشورایی دارای شورای سیاست گذاری ثابت نیست و از مشارکت فکری جامعه هنری بهره نمی گیرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین برای ارتقای سطح کیفی این سوگواره خواستار تشکیل اتاق فکر به منظور ارائه آثار قابل قبول در حوزه هنر عاشورایی شد.

وی با انتقاد بر این مسئله که در این سوگواره تنها از هنرمندان و شخصیت های هنری مطرح کشور استفاده می شود، گفت: سوگواره لحظه های های عاشورایی می تواند با بهره گیری از هنرمندان برتر و الگویی خراسان رضوی نسبت به معرفی هنرمندان عاشورایی استان کمک داشته باشد



:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: